Γενικά, αυτό που θα πρέπει να καλλιεργούμε στα παιδιά αυτής της ηλικίας είναι η προοπτική για μάθηση και για γενίκευση της πληροφορίας.

Το παιχνίδι και οι κοινωνικές σχέσεις

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπορούν να δημιουργήσουν φιλίες, να μπορούν να παίξουν ομαδικά και να περιμένουν τη σειρά τους. Επίσης θα πρέπει να μαθαίνουν να αντιμετωπίζουν τσακωμούς αλλά και αποτυχίες, να ξέρουν να χάνουν και να προσπαθούν να συμφιλιώνονται με τις δυσκολίες τους.

Το μοίρασμα και η έννοια της ομάδας κυριαρχούν από την αρχή στο σχολείο και γι’ αυτό θα πρέπει να στεκόμαστε σε παιδιά που βλέπουμε πως αργούν πολύ να συμφιλιωθούν με αυτά. Πρέπει να αφήνουμε τα παιδιά να κάνουν λάθη, να τους δίνουμε χρόνο και να χτίζουμε σχέσεις εμπιστοσύνης στις οποίες το παιδί δεν θα φοβάται το λάθος και δεν θα διστάζει να ρωτήσει για να μάθει.

Ακουστική ικανότητα

Να ακολουθούν 1-2 απλές προφορικές οδηγίες στη σειρά.

Να ακούν και να κατανοούν κατάλληλες για την ηλικία τους ιστορίες ή ανάγνωση οι οποίες  θα γίνονται με δυνατή φωνή.

Να μπορούν να κάνουν μια απλή συζήτηση.

Δεξιότητες λόγου

Να απαντούν σε απλές ερωτήσεις που επιδέχονται 'ναι-όχι'.

Να παράγουν λόγο που να είναι κατανοητός από τους περισσότερους ανθρώπους του περιβάλλοντος.

Να απαντούν σε ανοιχτές ερωτήσεις (π.χ. πες μου τι έκανες στο σπίτι της γιαγιάς;)

Να επαναλαμβάνουν μια ιστορία, μέρη κάποιας ιστορίας ή ένα συμβάν.

Να χρησιμοποιούν πολλούς τύπους προτάσεων για να εκφράσουν τις ανάγκες και τις σκέψεις τους και να δίνουν ή να ζητούν πληροφορίες.

Να ενδιαφέρονται και να ξεκινούν μια συζήτηση.

Αναγνωστική ικανότητα

Να κατανοούν ότι η ανάγνωση ενός βιβλίου στην ελληνική γλώσσα γίνεται από εμπρός προς τα πίσω, από πάνω προς τα κάτω και από τα αριστερά στα δεξιά.

Να κατανοούν ότι οι προφορικές λέξεις αποτελούνται από ήχους.

Να αναγνωρίζουν τις λέξεις που ομοιοκαταληκτούν.

Να συγκρίνουν και να ταιριάζουν λέξεις που βασίζονται στους ήχους τους.

Να κατανοούν ότι τα γράμματα αντιπροσωπεύουν ήχους και να ταιριάζουν πολλούς ήχους στα γράμματα.

Να αναγνωρίζουν τα κεφαλαία από τα πεζά γράμματα.

Να αναγνωρίζουν ορισμένες λέξεις εξ όψεως.

Να διαβάζουν από μνήμης κάποια βιβλία με φωτογραφίες.

Να κάνουν πως διαβάζουν κοιτάζοντας τις φωτογραφίες και μιλώντας για την ιστορία.

Ικανότητα γραφής

Να γράφουν το όνομα και το επώνυμό τους.

Να σχεδιάζουν μια ζωγραφιά που να διηγείται μια ιστορία, να βάλουν ένα τίτλο και να διηγηθούν σχετικά με την ιστορία.

Να γράφουν σχετικά ευανάγνωστα κεφαλαία και πεζά γράμματα του αλφάβητου.

Συγγραφή - Επιμέλεια Άρθρου

Ασημίνα Αγγελίδου

ashmina angelidouΨυχολόγος (Α.Π.Θ.), Παιδοψυχολόγος (Msc, NL), Ψυχολόγος Υγείας (Msc., NL)
Γνωστική Συμπεριφορική Θεραπεία (CBT., NL), Συμβουλευτική (ER., UB), Μαθησιακές Δυσκολίες (Co., UK)

Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. | Maziboroume.gr